Petru Comarnescu

Petru Comarnescu

Cu o notă poate mai dramatică sunt peisajele lui Silviu Oravitzan-Creţu, uneori emanând un aer tainic, ceva din misterul unei naturi fabuloase, ce se revarsă până şi în satele văzute într-un plan de basm, construită din neobişnuite perspective. S-ar putea vorbi de o...

Dana Diminescu

Dana Diminescu

Aş vrea să mă refer doar la un aspect particular, la convergenţa simbolică dintre ţesătură şi imaginile aici de faţă. În cazul «Hlamidelor», coincidenţa simbolică este evidentă şi autogeneratoare. Caligramele, presupunând ideea de carte, complică analogiile: Firele...

Vasile Drăguț

Vasile Drăguț

Miercuri, 20 februarie 1985. Era ultima zi a expoziţiei de la Dalles, ultima zi a întâlnirii lui Silviu Oravitzan-Creţu cu publicul bucureştean. În spaţiul sacralizat al celor două săli, lucrările tronau într-o linişte solemnă, invitând la gravă interiorizare -...

Șerban Foarță

Șerban Foarță

Pictor de mare cotă şi nu mai mică miză, Silviu Oravitzan Creţu este unul din nu prea numeroşii artişti ai preajmei noastre vrednici de amândouă. Actuala-i expoziţie se impune, oricum, cu forţa evidenţei. Căci dacă, nu o dată - din păcate - o „personală” e un fenomen...

Ion Frunzetti

Ion Frunzetti

Oravitzan căuta similitudini de “croi” pictural, de “patern” cu lumea covorului oriental(-) sau a celui românesc(-) şi n-are corespondent sau antecesor determinabil, cu faza lui actuală începând, dacă nu un capitol nou în plastica românească, cel puţin un paragraf de...

Ioan I. Ică jr

Ioan I. Ică jr

Am luat contact cu arta lui Silviu Oravitzan relativ târziu, în urmă cu câțiva ani când am primit cadou un album al artistului. A fost însă o încântare vecină cu revelația. Albumul respectiv îmi descoperea un artist cu pasiunea formelor esențiale, brâncușian prin...

Radu Ionescu

Radu Ionescu

Acum însă ne aflăm în faţa unui artist cu o concepţie despre artă precizată asemeni unui crez, cu implicaţii filosofice, generos servit de laborioasa sa muncă de atelier. Cele trei cicluri impun; primul marchează contactul spiritual cu natura, nevoia de cunoaştere şi...

Ionel Jianu

Ionel Jianu

Opera lui Oravitzan este o scriitură şi un limbaj de semne. Din decupajul formelor se ridică un fel de cântec de leagăn, un ansamblu care aminteşte somptuozitatea rituală a spiritului bizantin. O operă originală de dimensiune spirituală!

Corneliu Mircea

Corneliu Mircea

Spiritul s-a întrupat din lumină. Mai mult, el însuşi reprezintă lumina intensificată, până la autonimia deplină, lumina tuturor lumilor prezente şi posibile. Arta lui Silviu Oravitzan (mai cunoscută, poate, la Paris, München, Aachen sau Malmö) dezvăluie, printr-o...

Basarab Nicolescu

Basarab Nicolescu

În centrul misterului lumii se află lumina. Acest adevăr fundamental străbate întreaga operă a lui Oravitzan. Care este oare lumina care ne permite într-adevăr să vedem? Lumina fizică ne ajută să vedem obiectele exterioare şi deci să supravieţuim. Lumina interioară...

Silviu Oravitzan

Silviu Oravitzan

Într-o cronică plasitică din revista România literară din 16 octombrie 2009, intitulată „Silviu Oravitzan sau o poveste despre lumen și lux”, criticul de artă Pavel Șușară reproduce considerații ale artistului despre propria lui operă: „Știi, Pavel, cred că ar trebui...

Niciun Rezultat

Pagina căutată nu a fost găsită. Încercați o căutare mai profundă sau folosiți navigarea de deasupra pentru localizarea postării.